Certificatul Fiscal sau certificatul de atestare fiscală este un act oficial prin care se dovedește modul de îndeplinire a obligațiilor de plată precum impozitele, taxele sau contribuțiile catre stat de catre persoane fizice sau juridice.
Cum putem obtine certificatul de atestare fiscala in 2024 cand practic avem la indemana eliberarea online a certificatelor fiscale indiferent de solicitant.
Cand se elibereaza certificatul de atestare Fiscala
Certificatul fiscal se elibereaza in situatii precum cele exemplificate in urmatoarele paragrafe conform cu datele oficiale:
- la solicitarea contribuabililor/plătitorilor, prin depunerea unei cereri de eliberare a
certificatului de atestare fiscală; - la solicitarea instituţiilor/autorităţilor publice, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de
reglementările legale în vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a
certificatului de atestare fiscală; - din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a creanţelor
fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situaţii prevăzute de lege; - certificatul de atestare fiscala se mai elibereaza la solicitarea deţinătorilor de titluri de participare la o societate, prin depunerea unei
cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală; - la solicitarea oricărei persoane fizice sau juridice, alta decât cea prevăzută la art. 69
alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare, numai cu acordul scris al contribuabilului în cauză, prin
depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală; - la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizică pentru care se dezbate
succesiunea, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală.
Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data
depunerii cererii şi poate fi utilizat de persoana interesată, pe o perioadă de până la
30 de zile de la data eliberării.
În cazul certificatului de atestare fiscală eliberat pentru persoanele fizice care nu desfăşoară activităţi economice în mod independent sau nu exercită profesii libere, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării.
Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează.
Documente necesare pentru eliberare certificat Fiscal
Pe lângă cererea de atestare fiscală privind impozitele, taxele locale și alte venituri datorate bugetului local, dacă ești persoană fizică, trebuie să depui și:
- fotocopie după actul de identitate al proprietarului;
- împuternicire în original sau fotocopie legalizată;
- C.I./B.I/N.I.F./C.U.I. împuternicit (fotocopie și original);
Documentaţia se depune la sediul unitatii fiscale competente pentru administrarea contribuabilului. Daca esti din Bucuresti la sediile administratiilor de sector taxe si impozite.
Metode de eliberare a certificatului fiscal online
- prin Spatiul Privat Virtual -SPV
- sistemul informatic PatrimVen
- sistemul informatic de pe portalul ANAF.
Acte necesare pentru obtinerea certificatului de atestare fiscala – persoane juridice
- cerere tip, completata cu numarul de telefon;
- copie C.I./B.I. si imputernicire pentru persoana delegata;
- copie certificat de inregistrare fiscala;
- documente doveditoare ale realitatii contabile, precum balanta de verificare semnata si stampilata.
Certificatul Fiscal se poate elibera acum si online pe platformele amintite in cadrul acestui articol iar daca nu te descurci online poti face o vizita la sediile locale ale administratiilor publice din Orasul tau.
Iti mai recomandam sa urmaresti articolul nostru despre cum poti face o programare Rar online.